ViXion01 Attends CES 2024: Redefining Clarity and Revolutionizing Eye Tech
Las Vegas, NV, January 4, 2024 – Tokyo-based ViXion Inc., a cutting-edge Japanese technology startup, introduces ViXion01, an autofocus eyewear that goes beyond glasses, aiming to transform the corrective vision industry.
In a world dominated by evolving technologies like PCs, smartphones, and AR/VR/XR, ViXion01 emerges as a beacon of innovation, addressing a global concern. As our reliance on technology increases, so do the challenges to our eyesight. By 2050, whereas the world population reaches ten billion people, an estimated five billion people will experience myopia, with one billion facing the dangers of high myopia. ViXion01 steps in to revolutionize how we perceive the world, offering a solution that not only corrects but also liberates individuals from eye fatigue and the risk of impaired vision.
Key Features:
- Swiftly measures object distances
- Dynamically adjusts lens thickness
- Automatically optimizes focus for both near-sighted and far-sighted individuals
Body Augmentation for Eye Wellness:
ViXion01 is not just a device; it’s a form of body augmentation. By assisting the functions of the eyes—ciliary muscles, lens, and eyeballs—ViXion01 expects to prevent eye strain. No longer may users face the stiffness and pressure associated with traditional corrective measures. It’s a game-changer in eye technology, shifting from mere glasses to a tech gadget that offers unparalleled advantages.
Personalized Vision, Shared Experiences:
The ViXion01 can be easily configured via a physical dial or a mobile app, allowing users to personalize calibration for crisp and vivid visions. It’s not just for one individual; ViXion01 can be shared among family and friends, making it a thoughtful and accessible solution.
Social and Global Impact:
Developed by ViXion Inc., the ViXion01 prototype originated with HOYA, a leading lens manufacturer, and has grown into an independent entity. ViXion Inc. recently concluded a successful crowdfunding campaign, securing three million USD. With products now available in Japan, ViXion Inc. is poised to enter international markets, actively seeking local partners for various business facets.
Experience the Future of Vision:
Explore ViXion01 at CES’ startup arena Eureka Park (Venetian Expo 1F Hall G Booth 62801). Connect with us on our sites to uncover the technology reshaping how we see the world.
Corporate Site: https://vixion.jp/en/
X: https://twitter.com/ViXion_inc
Facebook: https://www.facebook.com/ViXion.inc
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCEMsDQGFrZw1bJYsqPKu1Wg
オートフォーカスアイウェア「ViXion01」、世界最大級のテックイベントCES2024に出展決定!
2024年1月9日から同12日(現地時間)までの間、ラスベガスで開催される世界最大級のテックイベントCES2024へ出展することが決定いたしました。
期間中、日本貿易振興機構(以下ジェトロ)のサポートの下、スタートアップ限定エリアEureka Park内ジャパンパビリオンにて展示を行いViXion01の提供価値をご体験いただくとともに、並行して開催されるメディア向けサイドイベントに参加し製品の紹介を行います。
参加イベント詳細について
① CES2024
日時:2024年1月9日(火)~12日(金)
会場:Venetian 1F Eureka Park
② Launch.IT
日時:2024年1月7日(日) 14:00~16:30
会場:Mandalay Bay Convention Center
主催:ShowStoppers(現地メディアエージェンシー)
③ Unveiled
日時:2024年1月7日(日) 17:00~20:30
会場:Mandalay Bay Convention Center
主催:CTA(CES主催者)
④ Showstoppers
日時:2024年1月9日(火) 18:00~22:00
会場:Bellagio Hotel
主催:ShowStoppers
▼弊社プレスリリースはこちら
https://prtimes.jp/main/html/rd/p/000000024.000105928.html
Japan(J-Startup) パビリオンについて
会期:2024年1月9日(火)~1月12日(金)
場所:米国・ラスベガス
出展エリア:Venetian 1F Eureka Park
出展企業数:30社
▼詳細はジェトロによるプレスリリースをご確認ください:
https://www.jetro.go.jp/news/announcement/2023/74c7b7e5c24dc348.html
オートフォーカスアイウェア「ViXion01」、日本科学未来館での常設展示が決定
オートフォーカスアイウェア ViXion01(ヴィクシオンゼロワン)は、日本科学未来館(東京都江東区、館長:浅川智恵子、以下未来館)が2023年11月22日(水)から公開する新たな常設展示の内、“老い”をテーマにした「老いパーク」での展示が決定しました。
未来館での新しい常設展示について
未来館は7年ぶりに大リニューアルを行い、2023年11月22日(水)より「ロボット」「地球環境」「老い」に関する新たな常設展示を公開します。
ViXion01は老いをテーマにした「老いパーク」で展示予定です。
老いパークの展示において、ViXion01は、高齢化やスマートフォンの普及などのさまざまな要因で見え方の課題を持つ人が増える中、「近くも遠くもスムーズなピント調節」を提供することで、見え方の課題解決をサポートするデバイスとして取り上げていただきます。
※※なお、未来館ではデモ体験はできません。展示のみとなりますので、予めご了承ください。
未来館の新たな常設展示の詳細は以下ページをご覧ください。
https://www.miraikan.jst.go.jp/news/press/202309133124.html
https://www.miraikan.jst.go.jp/news/general/202310313217.html
▼プレスリリースはこちら
https://prtimes.jp/main/html/rd/p/000000023.000105928.html